PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DAN KUALITAS HARGA PRODUK TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN DI AYAM GEPREK MASBOY (Studi Akasus konsumen Ayam Geprek Masboy Daerah Sukarame)

Authors

  • edwar fadhoil UIN Raden Intan Lampung
  • Abdul Fajar Iswara Universitas Islam Negeri Raden Intan
  • Dwi Taufik Aziz Universitas Islam Negeri Raden Intan
  • Vicky F.Sanjaya Universitas Islam Negeri Raden Intan

Keywords:

Keywords: service quality, product quality, customer satisfaction

Abstract

This study aims to determine: a. Effect of service quality on consumer satisfaction b. Effect of product quality on consumer satisfaction. The population in this study is allstudents or the public who have bought Geprek Mas Boy in the Sukarame area. Retrieval techniquesample using purvosive sampling, data obtained by distributing linksquestionnaire to social media (whatsapp, instagram, line) with a total of 52 respondent. The data analysis technique in this study is descriptive analysis.Data processing techniques using the SmartPLS 3 application. Research resultsshows that: a. Service quality has a positive and significant effect on consumer satisfaction for chicken geprek mas boy in the Sukarame area b. Price quality has a positive and significant effect on consumer satisfaction for chicken geprek mas boy in the Sukarame area. 

Keywords: service quality, product quality, customer satisfaction

References

Abdullah, Thamrin dan Tantri, Francis. 2012. Manajemen Pemasaran. Depok :Rajawali Pers

Agus, Widarjono. 2015. Analisis Multivariat Terapan. Yogyakarta : Penerbit UPP STIM YKPN

Apriyani, D. A., & Sunarti, S. 2017. Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen (Survei Pada Konsumen the Little a Coffee Shop Sidoarjo). Jurnal Administrasi Bisnis, Vol. 51, No. 2, 2017.

Assauri, Sofjan. 2004. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Press.

Daryanto dan Setyobudi Ismanto. 2014. Konsumen dan Pelayanan Prima. Malang: Gava Media

Dewi, R. N., & Hidayat, R. 2015. Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Bingka Nayadam Batam. Jurnal Akuntansi, Ekonomi Dan Manajemen Bisnis, Vol. 3, No. 1, 2015, 32-40.

Dian Evi styaningsih, 2015. Pengaruh penetapan harga dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen di assalaam Hypermarket Kartasura. Pendidikan akuntansi fakultas keguruan dan ilmu pendidikan

Echdar, Saban. 2017. Metode Penelitian Manajemen dan Bisnis. Bogor : Ghalia Indonesia

Fandy Tjiptono, 2017. Anastasia Diana. Pemasaran Esensi dan Aplikasi : Andi

publisher__. 2006.

Ghozali, Imam. 2006. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS). Badan Penerbit Universitas Diponegoro, Semarang

Ghozali, Imam. 2012. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 20. Penerbit Universitas Diponegoro. Semarang.

Hakim, L. N. (2021). Effect of Product Quality and Service Quality on Customer Loyalty with Customer Satisfaction as an Intervenning Variables (Case Study on the Tirta Jasa Lampung Selatan Regional Company (PDAM)). Economit Journal: Scientific Journal of Accountancy, Management and Finance, 1(1), 48-56.

Saodin, S. (2021). Pengaruh E-Servqual Terhadap E-Satisfaction, E-Wom Dan Online Repurchase Intention. Jurnal Ilmiah Ekonomi Manajemen, 12(1), 15-30.

Tamam, T., & Sanusi, U. (2022). PENGARUH FASILITAS, HARGA DAN LOKASI TERHADAP KEPUASAN SISWA PADA SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN MUHAMMADIYAH 1 KALIANDA. Eqien-Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 11(1), 1369-1376.

Hakim, L. N. (2021). Effect of Product Quality and Service Quality on Customer Loyalty with Customer Satisfaction as an Intervenning Variables (Case Study on the Tirta Jasa Lampung Selatan Regional Company (PDAM)). Economit Journal: Scientific Journal of Accountancy, Management and Finance, 1(1), 48-56.

Hakim, L. N., & Suhendi, A. (2021). Analisis Location Quotion versus Sumbangan Terhadap Pendapatan Domestik Regional Bruto dalam Penentuan Kawasan Ekonomi Basis di Provinsi Lampung. GEMA: Jurnal Gentiaras Manajemen dan Akuntansi, 13(2), 120-134.

Saodin, S. (2021). PENGARUH SALES PROMOTION DAN STORE ATMOSPHERE TERHADAP IMPULSE BUYING. INTERCODE, 1(2).

Sidiq, M. F., & Aziz, A. (2021). PENGARUH ATRIBUT PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUTUSAN MENGINAP KONSUMEN PADA HOTEL SYARIAH NUSANTARA. KALIANDA HALOK GAGAS, 4(1), 45-58.

Saodin, S. (2021). Pengaruh E-Servqual Terhadap E-Satisfaction, E-Wom Dan Online Repurchase Intention. Jurnal Ilmiah Ekonomi Manajemen, 12(1), 15-30.

Suyadi, S., Hakim, L. N., & Febriyanto, F. (2022). ANALISIS PENGARUH INFLASI DAN KURS TERHADAP FLUKTUASI NILAI SAHAM (STUDI KASUS PADA PERUSAHAAN TELEKOMUNIKASI YANG TERDAFTAR DI BURSA EFEK INDONESIA PERIODE 2019-2021). Jurnal Riset Akuntansi dan Manajemen Malahayati, 11(4).

Hakim, L. N., Abd Rosid, M., & Kusumawati, I. (2022). EFFECT OF JOB SATISFACTION AND ORGANIZATIONAL COMMITMENT TO TURNOVER INTENTION AT PT. ACS AEROFOOD. International Journal of Social Science, 2(2), 1431-1440.

ERISKA, E. R., Sari, A. K., & Hakim, L. N. (2022). PENGARUH SISTEM PELAYANAN, KUALITAS PRODUK TERHADAP PENINGKATAN PENJUALAN DI RESTORAN CEPAT SAJI BURGER KING. KALIANDA HALOK GAGAS, 5(1), 14-22.

Nugroho, S. D., & Hakim, L. N. (2022). ANALISIS FAKTOR MOTIVASI BERWIRAUSAHA YANG MEMPENGARUHI KEPUTUSAN BERWIRAUSAHA MASYARAKAT DI DESA BATANGHARI LAMPUNG TIMUR. KALIANDA HALOK GAGAS, 4(2), 120-128.

Herwanto, H., & Radiansyah, E. (2022). Pengaruh Budaya Kerja Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada Pt. Cabang Windu Karsa Bakauheni Lampung Selatan. Eqien-Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 11(1), 1408-1418.

Radiansyah, E. (2022). PERAN DIGITALISASI TERHADAP KEWIRAUSAHAAN DIGITAL: TINJAUAN LITERATUR DAN ARAH PENELITIAN MASA DEPAN. JMBI UNSRAT (Jurnal Ilmiah Manajemen Bisnis dan Inovasi Universitas Sam Ratulangi)., 9(2), 828-837.

Radiansyah, E. (2022). PENGARUH ULASAN PALSU PADA KONSUMEN: TINJAUAN LITERATUR DAN ARAH PENELITIAN MASA DEPAN. KALIANDA HALOK GAGAS, 5(1), 42-49.

Radiansyah, E. (2022). Pelatihan Manajemen Keuangan Dan Pemasaran Bagi Komunitas Pedagang Di Tugu Pengantin Lungsir. Abdi Masyarakat, 4(2).

Nerson, N., Adistira, A. B., & Dwianto, A. (2022). PENGARUH EXPERIENTIAL MARKETING, PERCEIVED QUALITY DAN ADVERTISING TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK LUWAK WHITE KOFFIE. KALIANDA HALOK GAGAS, 5(1), 1-13.

Tamam, T., & Sanusi, U. (2022). PENGARUH FASILITAS, HARGA DAN LOKASI TERHADAP KEPUASAN SISWA PADA SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN MUHAMMADIYAH 1 KALIANDA. Eqien-Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 11(1), 1369-1376.

Mukson, M., Ikhwan, S., & Riono, S. B. (2021). Orientation of Entrepreneurship and Innovation in Improving the Company's Performance through Business Strategy. JKBM (JURNAL KONSEP BISNIS DAN MANAJEMEN), 8(1), 37-46.

Sucipto, H., & Syaifulloh, M. (2021). PENGARUH PENGEMBANGAN SUMBER DAYA MANUSIA, DISIPLIN KERJA DAN LINGKUNGAN KERJA TERHADAP KINERJA FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS UNIVERSITAS MUHADI SETIABUDI. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi dan Keuangan, 4(3), 797-806.

Zaman, M. B., & Ikhwan, S. (2021). Analysis of Influence of Product Quality and Price on Buyer's Decision. Journal of Business and Behavioural Entrepreneurship, 5(1), 149-160.

Mukson, M., Hamidah, H., & Prabuwono, A. (2021). Work environment and entrepreneurship orientation towards MSME performance through organizational commitment. Management Science Letters, 11(3), 871-878.

Mukson, M. (2020). Budaya Kerja dan Kompetensi Kerja: Kinerja Karyawan SPBU di Kabupaten Brebes. Jurnal Manajemen dan Bisnis (Performa), 17(2), 10-20.

Buchdadi, A. D., Sholeha, A., & Ahmad, G. N. (2020). The influence of financial literacy on SMEs performance through access to finance and financial risk attitude as mediation variables. Academy of Accounting and Financial Studies Journal, 24(5), 1-15.

Zainul, A. (2019). The Influence of E-service Quality toward E-satisfaction, E-trust, E-word of Mouth and Online Repurchase Intention: A Study on the Consumers of the Three-star Hotels in Lampung. Russian Journal of Agricultural and Socio-Economic Sciences, 93(9), 27-38.

Wailmi, K., & Tamam, T. (2022). TOURISM DURING COVID19: SERVICE QUALITY AND LOCATION TOWARD CUSTOMER SATISFACTION. International Journal of Education and Social Science Research, 5(02), 355-363.

Rahayu, K. S. (2021). E-ServQual on E-Trust, E-Satisfaction and Online Repurchase Intention. Review of International Geographical Education Online, 11(4).

Sanusi, U. THE EFFECT OF PROMOTION AND PRODUCT DESIGN ON CONSUMER PURCHASE DECISIONS.

Radiansyah, E. The Role of Message, Sender, and Receiver in E-WOM: A Literature Review. Strategic Alliance Between, 236.

Downloads

Published

2023-01-29

How to Cite

fadhoil, edwar, Abdul Fajar Iswara, Dwi Taufik Aziz, & Vicky F.Sanjaya. (2023). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN DAN KUALITAS HARGA PRODUK TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN DI AYAM GEPREK MASBOY (Studi Akasus konsumen Ayam Geprek Masboy Daerah Sukarame). KALIANDA HALOK GAGAS, 5(2), 98–107. Retrieved from http://ojs.stiemkalianda.ac.id/index.php/halokgagas/article/view/52

Issue

Section

Articles